Ako získavať zamestnancov pomocou online marketingu?
V súčasnosti je online marketing základným nástrojom úspešného náboru. Nábor talentov pomocou online technológií je čoraz populárnejší a mnohé spoločnosti ho už využívajú. V tomto článku sa pozrieme na niekoľko tipov a stratégií, ako môže online marketingová agentúra pomôcť vašej spoločnosti pri nábore zamestnancov.
Definujte si svojho kandidáta
Môže sa to zdať ako automatický krok, ale definovanie toho, koho hľadáte, je veľmi dôležité. Mali by ste mať jasnú predstavu nielen o tom, koho hľadáte, ale aj o tom, o akú konkrétnu pozíciu ide a aké budú jej povinnosti. Zvážte vzdelanie, skúsenosti a zručnosti, ako aj to, ako by ste ho mohli najlepšie osloviť. Pracovný inzerát by mal byť jasný a stručný a mal by obsahovať všetky potrebné informácie o pozícii a vašej spoločnosti. Keď máte definovaného kandidáta, môžete začať využívať online marketing. V ďalších krokoch sa budeme venovať tomu, ako využiť rôzne online nástroje na oslovenie čo najväčšieho počtu kvalitných kandidátov a nábor tých najlepších.
Využite Sociálne siete
Sociálne siete, ako sú Facebook, Instagram a LinkedIn, sú v súčasnosti nenahraditeľným nástrojom na propagáciu spoločnosti a jej služieb. Využívajte ich aj na nábor zamestnancov. Na svojich profiloch pravidelne zdieľajte voľné pracovné miesta, novinky o úspechoch vašej spoločnosti a ďalšie relevantné informácie. Nezabudnite sa aktívne zapájať do diskusií a skupín, v ktorých môžete ponúknuť svoje služby a osloviť potenciálnych kandidátov.
Investujte do reklamy na internete
Online reklama je dnes najúčinnejším spôsobom, ako osloviť cieľovú skupinu. Na zviditeľnenie svojej spoločnosti a pracovných miest, ktoré ponúkate, používajte rôzne nástroje, ako napríklad Google Ads, Facebook Manager alebo LinkedIn Ads. Môžete tiež využiť remarketing, pri ktorom sa reklamy zobrazujú ľuďom, ktorí už navštívili vašu webovú stránku, ale nevykonali žiadnu akciu, napríklad sa nezaregistrovali na pracovnú ponuku.
Vylepšite SEO vášho webu
Na zvýšenie viditeľnosti vašej spoločnosti na internete je dôležité, aby bola vaša webová stránka optimalizovaná pre SEO. To znamená, že by sa mala nachádzať čo najvyššie v relevantných výsledkoch vyhľadávania v Google a iných vyhľadávačoch. Vytvorte si zoznam kľúčových slov, ktoré súvisia s vaším podnikaním, a použite ich v názvoch, popisoch a textoch na svojej webovej lokalite. Snažte sa tiež vytvárať kvalitný a relevantný obsah, ktorý priláka návštevníkov a zlepší vašu pozíciu vo vyhľadávačoch.