Ako prebieha tvorba marketingovej stratégie? Ako vyzerá marketingová stratégia?
Neexistuje jednotná a pevne daná podoba marketingových stratégií av rôznej miere sa líši v závislosti od premenných, ako je napríklad odvetvie, konkurencia a podnikové ciele. Naše služby tvorby marketingovej stratégie spravidla zahŕňajú nasledujúce časti, avšak vždy prispôsobujeme podobu stratégie každému klientovi na mieru podľa jeho potrieb a cieľov...
✔ Stanovenie cieľov
Spoločne s vami stanovíme konkrétne a merateľné ciele, ktoré chcete dosiahnuť prostredníctvom marketingových aktivít.
✔ Analýzu trhu a konkurencie
Vykonávame podrobnú analýzu trhu a konkurenčného prostredia, aby sme identifikovali príležitosti a vytvorili stratégiu, ktorá Vás odlíši od ostatných.
✔ Identifikáciu cieľovej skupiny
Pomôžeme Vám identifikovať vašu cieľovú skupinu a porozumieť jej preferenciám, správaniu a potrebám.
✔ Návrh jednotlivých krokov a opatrení
Na základe vytýčených cieľov a výstupov z analýz pre Vašu firmu navrhneme jednotlivé kroky a opatrenia, ktoré Vás nasmerujú k požadovanému stavu.
✔ Výber marketingových kanálov a návrh obsahu komunikácie
Navrhneme optimálnu kombináciu marketingových kanálov vrátane obsahu a nástrojov, ktoré vám pomôžu dosiahnuť vaše ciele a efektívne komunikovať so svojou cieľovou skupinou.
✔ Monitorovanie a analýza výsledkov
Priebežne monitorujeme výsledky vašich marketingových aktivít a vykonávame analýzy, aby sme identifikovali príležitosti na optimalizáciu a zlepšenie.
S nami vytvorenou marketingovou stratégiou získate cenné nástroje a know-how potrebné na úspešné riadenie vášho marketingového plánu a dosiahnutie vašich obchodných cieľov. Naše odborné poradenstvo Vám umožní efektívne investovať svoje zdroje a maximalizovať návratnosť investície do marketingu.
Aké sú typy stratégií?
Brand stratégie / stratégie vašej značky
Brand stratégia spočíva v dlhodobom usporiadaní aktivít zameraných na budovanie a rozvoj značky. Zahŕňa stanovenie hodnôt, poslania, vízie a identity značky, rovnako ako stratégiu komunikácie, cieľových segmentov a spôsobov, ako značku prezentovať a diferenciovať sa od konkurencie.
Komunikačná stratégia
Komunikačná stratégia určuje, akým spôsobom sa budú informácie a správy týkajúce sa organizácie, produktov alebo služieb šíriť medzi cieľovou skupinou. Zahŕňa voľbu komunikačných kanálov, cieľových segmentov, oznámení a spôsobov, akými s cieľovými skupinami komunikovať, aby sa dosiahli stanovené ciele.
Obsahová stratégia
Obsahová stratégia sa zameriava na plánovanie a vytváranie relevantného, hodnotného a atraktívneho obsahu pre cieľové publikum. Zahŕňa identifikáciu cieľových skupín, stanovenie cieľov obsahu, voľbu formátov obsahu a distribučných kanálov.
Marketingová stratégia pri expanzii
Marketingová stratégia pri expanzii sa zaoberá plánovaním a implementáciou marketingových opatrení pri rozširovaní podnikania na nové trhy alebo do nových geografických oblastí. Zahŕňa analýzu trhu, identifikáciu cieľových segmentov, stanovenie marketingových cieľov a stratégiu výberu a oslovovania nových zákazníkov.
Konzultácie k marketingovým aktivitám
Poskytovanie odborného poradenstva a podpory vo vzťahu k marketingovým opatreniam. To môže zahŕňať analýzu marketingovej stratégie, hodnotenia a odporúčania na zlepšenie, plánovanie marketingových kampaní, identifikáciu cieľových segmentov, meranie účinnosti a ďalšie formy podpory súvisiace s marketingom.
Kontaktujte nás a dohodnite si s nami schôdzku zadarmo, pri ktorej sa na všetkom dohodneme.
tel.: + 420 731 758 915
e-mail: prokop@brandelevator.cz